domingo, 18 de noviembre de 2012

La benvinguda

Hola rossinyols!

Tot i que estudio informàtica, avui estreno el meu primer blog! I estic molt contenta de poder-ho fer amb el projecte Rossinyol.

Si ets un tafaner que ha arribat aquí i no sap de què tracta el projecte Rossinyol, en unes paraules t'ho explico:
El projecte Rossinyol consisteix en la integració cultural, social i lingüística de la mainada d'origen estranger amb la ajuda dels mentors (que som estudiants de la Universitat de Girona). És a dir, la nostra tasca com a mentors és donar a conèixer al nen o nena l'espai que l'envolta i saber-ne treure profit, així també ajudar-lo ha integrar-se en la societat i llengua catalana.

El divendres 16 de Novembre vam tenir el primer contacte amb els nens a la festa Inicial de Girona. Tot hi que els mentors jugàvem amb avantatge (ens havien xerrat informació dels nens i ens havien ensenyat una foto), mentors i mentorats no podíem deixar d'estar molt nerviosos i curiosos. 

Jo sabia que el meu mentorat es deia Kenny i que tenia 10 anys. Vaig intentar buscar-lo entre els nens que arribaven, però no me'n recordava de quina cara feia... mai he destacat per la meva gran memòria.

Vam fer un joc per trobar-nos entre nosaltres a partir d'una imatge partida en dos. Un cop tots trobats vam intercanviar unes poques paraules. De seguida vam fer un altre joc que consistia en emplenar paraules d'un fragment de cançó, que malauradament no vam poder escoltar per problemes tècnics. 
Finalment, vam parlar amb els familiars i vam intercanviar telèfons i adreces. 

Avui diumenge 18 de Novembre hem quedat per primer cop. L'he anat a buscar a casa i com que plovia hem decidit quedar-nos una estona per veure si canviava una mica el temps. 
Hem començat a jugar a l'Uno i a xerrar una mica. Es notava que li feia vergonya parlar, ja que contestava fluixet i frases curtes. 
Desprès de jugar algunes partides ens hem dibuixat a nosaltres mateixos amb el que ens agrada fer. En Kenny s'ha dibuixat amb una pilota de futbol i la samarreta del barça, també ha dibuixat una cistella de bàsquet i un patinet. Hem descobert que compartim dos aficions, el bàsquet i anar en bicicleta. 
L'he ajudat a fer una petita redacció que tenia per deures es titulava Per què vaig a l'escola?. Ens a costat una mica, però al final a sortit alguna cosa. 
També hem parlat del que ens agradaria fer la setmana que ve. Com que a en Kenny li era igual, ho hem deixat a l'atzar. Hem escrit cadascun en tres trossets de paper el que ens agradaria fer. Llavors ell ha agafat un paperet meu i jo un seu. A donat la casualitat que tots dos volíem anar en bici. Per tant, hem quedat diumenge que ve per anar en bicicleta per les hortes de Santa Eugènia fins arribar al Pla de Socs. 
Esperem que el pròxim dia el temps ens acompanyi. 

A reveure rossinyols! ;)

Laura

No hay comentarios:

Publicar un comentario